Köp- och Fraktvillkor
Priserna på produkterna är alltid inklusive gällande moms. Vi reserverar oss för ev. momshöjningar samt andra faktorer utanför vår kontroll som kan påverka prisbilden.
Beställning
För att handla hos Plesir AB måste man vara över 18 år. I annat fall krävs målsmans godkännande. Missbruk av medlemskap hos Plesir kan medföra avstängning. Plesir AB förbehåller sig rätten att stänga av en kund. Plesir AB för register över registrerade kunder i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning – se vår Personuppgiftspolicy längre ned. Registret används för att på bästa sätt kunna ge bra service, och så snabbt som möjligt kunna kontakta och leverera beställningar till våra kunder.
Leveranstid
Normal leveranstid är inom 14 dagar. Vi gör vårt bästa för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Leveranstiden kan dock variera om vi får extra många beställningar på en vara eller liknande. Är dina varor tillfälligt slut, kontaktar vi dig så fort vi kan.
Fraktavgift
Plesir AB skickar alla paket med Posten AB direkt hem i din brevlåda och du betalar endast 45 kr. Om du handlar för 1500 kr eller mer så bjuder vi på frakten, likaså om du valt att hämta din beställning i butiken i Göteborg tillkommer inga avgifter eller porto.
Betalningsvillkor
Betala snabbt och säkert med PayPal. Du kan välja att dra pengar från ditt eget PayPal-konto eller betala med ett betal- eller kreditkort (Du behöver inte ha ett konto hos PayPal, men det går snabbare om du har det. Kostnadsfritt.). PayPal finns i hela världen och har hög säkerhet med kryptering. Plesir ser inte ditt kreditkorts- eller bankkontonummer utan får meddelande från PayPal att du har betalat.
Vid förskottsbetalning betalar du hela beställningssumman inkl porto till vårt plusgirokonto 247901-2 i enlighet med uppgifterna du får vid beställningen. Betalningen skall vara Plesir AB tillhanda senast 5 dagar efter att beställningen gjorts.
Det är fler och fler utanför Sveriges gränser som hittar till oss, vilket är jätteroligt! Att tänka på om beställningen skall skickas utomlands är att det tillkommer utlandsporto, samt att vi kräver förskottsbetalning på beställda varor. Vi kontaktar dig via mail med IBAN-nummer och totalsumma.
Ångerrätt och retur
Du har 14 dagars full returrätt på dina oanvända varor. Du väljer själv om du vill ha en annan vara i byte eller pengarna tillbaka. Skicka tillbaka plagget i motsvarande emballage som den anlände i. Vi kan tyvärr inte återbetala porto. Återbetalning sker endast då varorna returneras i helt skick. Har vi skickat dig fel vara ber vi dig att kontakta oss så fort som möjligt. Vid felleverans står Plesir AB för kostnaden av returen till vårt lager.
Returadress
Plesir AB
2:a Långgatan 46
413 27 Göteborg
Reklamationer
Plesir AB tillämpar Konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. En produkt kan reklameras vid fabrikationsfel. Är varan skadad när du öppnar paketet ska du reklamera skadan direkt. På så sätt undviker vi missförstånd och du får antingen en ny vara eller pengarna tillbaka. Reklamationen registreras först när vi mottagit plagget. Du hittar Konsumentköplagen under adressen: http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/konsumentkoplag-1990932_sfs-1990-932
Personuppgiftspolicy
Vid beställning i vår webshop träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd. När du skickar din beställning godkänner du samtidigt att dina namn-, person- och orderuppgifter registreras i vår kunddatabas. Uppgifterna kan komma att användas för direktmarknadsföring, statistikändamål samt för att analysera köpbeteende i syfte att ge dig den bästa upplevelsen på plesir.se.
Alla personuppgifter som du lämnar till plesir.se hanteras med största respekt. Plesir ab är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som lämnas på vår site och behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning.
Kontaktuppgifter
Plesir AB
2:a Långgatan 46
413 27 Göteborg
Telefon: 031-404060
e-post: vardagslyx@plesir.se
Organisationsnummer: 556613-4333
Vd och behörig företrädare: Marianne Sköld Maniette
Vi medverkar inte till att skicka s.k. SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation som du initierar. Du kan även få e-post, sms eller annan direktreklam med information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer inte. Vid utskick av vårt nyhetsbrev kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra en inloggning.
Personuppgifterna skyddas mot externa intrång. Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Dina personuppgifter lagras primärt i Sverige. Om du upptäcker ett fel i dina uppgifter, vill begära utdrag av registrerade uppgifter eller önskar bli borttagen helt, så kontaktar du oss lättast via mail så vi kan korrigera detta.